בכל שנה נערכים ברחבי העולם מאות פסטיבלי סרטים, המוקדשים לנושאים שונים בקולנוע. במקביל לתופעת הפסטיבלים הוותיקה, התפתחה תופעה חדשה ומגניבה ביותר, תופעת הכרזות המקוריות שנוצרות כדי לקדם אותם.

היום זה כבר נהיה סוג של סטנדרט עבור מארגני הפסטיבלים, לדאוג שיהיו גם פוסטרים מיוחדים שילוו אותם. לצורך העניין, הם מגייסים את מיטב המוחות ומשרדי הפרסום במדינות שלהם, במטרה ליצור כרזות כמה שיותר קריאטיביות וזכירות. העיקרון הוא פשוט: ככל שהפוסטר מוצלח יותר, כך הוא מופץ בצורה רחבה יותר באינטרנט ומושך יותר מבקרים לפסטיבל. כולם מרוויחים.

אספנו כמה דוגמאות מוצלחות במיוחד לדעתנו של מודעות כאלה. תהנו:

 

1. פסטיבל סרטי האימה העצמאיים Screamfest העלה את סדרת המודעות הבאות, תחת הסלוגן – “תחווה את הדור הבא של הפחד”, אשר מככבים בו גיבורי האימה האהובים מהדור הישן:

2. פסטיבל הסרטים הקלאסיים של TCM, העלה סדרת כרזות עם צלליות של גיבורי סרטים הכי קלאסיים שיש:

3. פסטיבל הקולנוע האירוטי של פראג הפיץ לאחרונה את סדרת הכרזות הבאה, שמציגה סצנות מוכרות מסרטים עם טוויסט שובב:

4. פסטיבל הסרטים הקצרים SHAMIANA הדגים כמה ההתחלה והסוף בסרטים שלו קרובים זה לזה בסדרת המודעות הבאה:

5. ה-LATINO FILM FESTIVAL של ניו יורק, שמציג סרטי איכות מהעולם, המחיש במודעות שלו קלישאות הוליוודיות בצורה גרפית:

6.  גאוות האומה העברית: פסטיבל הקולנוע היהודי של טורונטו בסדרת המודעות הבאה, תחת הסלוגן אתה לא חייב להיות יהודי כדי לראות סרטים יהודיים:

7. ועוד כמה מודעות בודדות של פסטיבלי קולנוע יהודי, ששוות התייחסות נפרדת:

8. ואחרונה חביבה וחמודה ממש של פסטיבל סרטי פנטזיה של יוצרים צעירים:

scp

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *