אחת הבעיות בעשיית טלוויזיה היא שהעולם הפנימי של הדמויות צריך לעבור לצופה, בצורה ויזואלית, כי זה לא יהיה כיף רק לראות את האנה יושבת על ספה, עצובה וטוחנת אוכל מקסיקני, נכון?

אז אמנם לא נראה שהאנה בדיכאון מאדם או מהכישלון המוחץ של איווה, אבל במקום זאת, היא מפגינה שרשרת התנהגויות מטרידות בצורה שגם עוברת מסך וגם מאפשרת לצופה להבין, שבכל זאת עוברת על האנה תקופה, ובכן, לא קלה.

 היחסים של האנה עם קליאו התלמידה שלה תמוהים ומעלים חיוך ודווקא נראה שזוהי התנהגות שמתיישבת היטב עם האנה, שמודעות למוסכמות החברה קיימת אצלה, אבל בעיקר כשזה נוגע לאחרים. זוהי לחלוטין רגרסיה של האנה לעמדת טינאייג’רית קלת דעת, שמודגשת על ידי כך שבכל הפרק אין אף סצנה שלה עם שוש, ג’סה ו/או מרני. מה שיפה, או עצוב בכך הוא שגם כשהאנה מנסה לשנות מסגרת חברתית, היא עדיין נשארת תקועה עם עצמה והחרא שהיא מלאה בו- נותר אותו חרא. והוא עולה על גדותיו ומגיע לשיאו באנוכיות ובהתנשאות של האנה בסצנת הפירסינג הקשה לצפייה, אבל זה בהחלט משב רוח מרענן לקבל פתאום מ”בנות” זעזוע מלווה בהעווית פנים, שאינו נגרם מסצנת מין מוארת מדי.

 בצד הבוגר אך לא פחות מתסכל של החבורה, אבא של האנה יוצא מהארון.

מצויד במשחק נפלא, מגומגם ומעורר רחמים, טד- אבא שלה האנה- מנסה לעמוד מול אשתו שככל שעובר הזמן נראה שהיא והאנה דומות יותר משנדמה ושהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. לצערנו, אין כאן נחמה בצורת גנים שאפשר להאשים, אלא למידה של התנהגויות ביזאריות, מעליבות, חסרות התחשבות בגבולות האחר ואף חודרניות, בלא מעט מקרים. גם האם וגם האנה מוצאות בעימותים מול גברים תירוץ מסוג חדש של פמיניזם שכמו הומצא במיוחד למקרי קיצון: המיזוגניה (שנאת נשים).

האם, לוריין, ממקדת את כל העימות בכך שהיא השיגה קביעות ובעלה לא. לדעתה, היא אישה מצליחה יותר מבעלה ולכן הוא יוצא מהארון. במסיבה לכבוד הקביעות שלה, מתברר גם שלוריין בגדה בטד הקטן והמסכן בעבר והעניינים יוצאים לגמרי משליטה כשההתנהגות שלה נהיית לא פחות ממחרידה כלפי כל הגברים בסביבה. אכן, קשה לראות אישה מצליחה.

 גם במקרה של האנה ישנה קריאת סיטואציה בצורה שגויה לחלוטין. כשבחור שדוחה אותך מסיבות די מובנות סך הכל לאחר שניצלת וזנחת אותו, זוהי עבודת פרשנות מאוד יצירתית מצד האנה לייחס את הדחייה להיותה אישה עצמאית שעושה מה שהיא רוצה. בציטוט נהדר שלה: “זו החזית החדשה של שנאת נשים-קח אישה שבשליטה על החיים שלה ואז תשתיק אותה- ואין לי בעיה עם זה!”

לא במקרה והסצנה הבאה מיד אחרי כן, אגב, מציגה את הדייט של שוש שמספר לה על האקסית שלו- ביצ’ית מטורפת שרצתה אותו בשביל המעמד, הכסף והתשלום עבור הדיאליזה לחתול. כל זה מתעצם כששוש מנסה לעשות צעד מביך, מיני ולא צפוי בדמות מילים פתייניות וגסות לעבר הדייט שלה והוא מנפנף ומשתיק אותה עם מילות חיבה וחיוך, כמו שעושים לגור כלבים.

 יש לנו כאן הומור פמיניסטי, תירוץ פמיניסטי ובסוף גם כניעה אליו ולהשתקה. רמת האבסורד זועקת לשמיים, אבל בקטע טוב.

וכמה מילים לסיום בהשפעת הפרק: אבא של כולכם הומו.

פרק 8:

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *