הערב ישודר טקס האוסקר ה-87, בהנחייתו של ניל פטריק (כן, זה ששיחק את דוגי האוזר). אז לכבוד האירוע החשוב כל כך בעולם הקולנוע, ציחצחנו את הנעליים, ושייפנו את מראה האתר ליותר ייצוגי (תודו שאהבתם!) ואנו מוכנים ומזומנים (אם כי לא כל כך מוזמנים) להגיע לטקס האוסקר!

ניל פטריק - טקס האוסקר ה 87

Oscar Statuette: ©A.M.P.A.S.®

איך היה הקולנוע השנה?

מי המועמדים, אנחנו כבר יודעים, כבכל שנה תעשיית הסרטים משאירה את הטוב לסוף, וכך כל הסרטים שראינו במהלך השנה לא השתוו כלל לאלו שיצאו בחודשים האחרונים בלבד. כנראה כדי להוציא בשיווק מאסיבי את אותם סרטים, בכלל הארצות ועם הטייטל: זוכה 10 פרסי אוסקר, ואיזה צופה רגיל מהשורה יסרב לראות סרט כזה? אז בין אם אתם שייכים לאלו שמתכננים לילה לבן, אל מול טקס האוסקר המשודר בשעות הקטנות ביותר של הלילה, או שאתם מחכים לגירסה הערוכה (שמגיעה יום אחרי) כמו שאר בני התמותה. חשבנו להעלות את התהיות והניחושים לזוכים במועמדויות הקרובות לאוסקר.

אז מי נגד מי?

השנה בניגוד לשנים קודמות הניחושים הם די נחרצים בכל מה שקשור לאלו שלא ינצחו. כך למשל בקטגוריה הסרט הטוב ביותר תוכלו למצוא את בירדמן לצד התבגרות ואז את כל השאר… (צלף אמריקאי, מלון גרנד בודפשט, משחק החיקוי, סלמה, התאוריה של הכל, וויפלאש) ולמרות שהייתי רוצה לחשוב שהאקדמיה תפתיע אותנו השנה ותבחר לדוגמה בסלמה בתור הסרט הטוב ביותר (ואולי תכה על חטא), אני עדיין לא הייתי מהמרת על זה (בייחוד לאור העובדה ש 12 שנים של עבדות זכה לא מכבר). אז הקרב הוא בין בירדמן להתבגרות, כך נראה. בכל מה שקשור להתבגרות, גילוי נאות טרם ראיתי את הסרט. אבל הבנתי שעיקר העניין הוא בהפקה שצולמה במהלך שנים, ובסרט אפשר לראות את התבגרותו של הילד עצמו. לי זה נשמע מוכר מאוד, נראה שהבמאי ריצ’רד לינקלייטר, לקח את הקונספט מעשרות הסרטונים הויראליים שרצים ברשת, על אבות שצילמו את ילדיהם במהלך התבגרותם בסטילס. אז הנה אחד שהוא גם וידאו.

מהפנט? כן, שווה אוסקר? אני לא כל כך בטוחה.

היו הרבה סרטים טובים השנה, כך שאפילו השופטים קצת לא ידעו מה לבחור כנראה. אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שבנט מילר קיבל מועמדות על הבימוי, השחקן הראשי והתסריט גם כן על סרטו פוקס קצ’ר, אך הסרט לא נמנה בין המועמדים לסרט הטוב ביותר?

מה בנוגע לקטגוריות המשחק?

מי יהיו הזוכים בקטגורית המשחק?

מי יהיו הזוכים בקטגורית המשחק?

אם אנחנו מדברים על הקטגוריות היותר ברורות, כמו למשל פרס השחקנית הראשית. אזי הוא יוענק ללא כל ספק לג’יליאן מור (עדיין אליס), וכן שחקנית המשנה יוענק לפטרישיה ארקט (התבגרות). בקטגורית הגברים הניחושים קשים יותר, כך בתפקיד שחקן ראשי האפשרויות הן רבות כל כך… מצד אחד אדי רדמיין (התיאוריה של הכל) עם סרט מצויין ותפקיד מאתגר של מדען בעל מחלה סופנית וגם מבוסס על סיפור אמיתי (סימון וי על כל התנאים לקבלת הפרס) ומצד שני סטיב קארל שלגמרי שינה את מראהו בפוקס קאצ’ר (ראו מקרה שרליז ת’רון במונסטר וניקול קידמן בהשעות) ויחד איתם ברדלי קופר עם סרט כל כך אמריקאי ופטריוטי שהאמריקאים (והאקדמיה השמרנית) אוהבים לאהוב. תוסיפו על כל אלו את מייקל קיטון שאולי עשה את תפקיד חייו בסרט בירדמן על תפקיד חייו (כמה לא קונבנציונאלי) ואני רק מתבלבלת מלנסות לנחש, אבל אם בכל זאת אני מכריחה את עצמי, אז ההימור שלי הוא מייקל קיטון לפרס השחקן הראשי.

בקטגוריות אחרות (הפחות נוצצות) הסרט הזר המוביל הוא הסרט הרוסי לוויתן של הבמאי אנדריי זוויאגינצב, ואחריו מדדה בצעדי ענק הסרט הפולני אידה של פאוול פאבליקובסקי. השנה מיוצג הקולנוע הישראלי בקטגורית הסרט הקצר עם הסרט איה של עודד בן נון ומיכל ברזיס.

טקס האוסקר ישודר הערב (22/02) בשידור חי החל מהשעה 03:30 בכל ערוצי הסרטים של YES.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *