בעבר חברות ההפצה של הסרטים היו מסתפקות בפוסטרים, טריילרים וקצת יחסי ציבור כדי לקדם את הסרטים שלהם. רשתות הטלוויזיה היו נוקטות באמצעים דומים, כדי ליצור באז לקראת עונה חדשה של סדרה שעתידה לעלות.

בעידן האינטרנט חוקי המשחק השתנו והחברות מתחרות על דרכים מקוריות כדי לקדם את המוצר שלהן. שם המשחק היום הוא ויראליות. אם זה יהיה מספיק מגניב, זה יגיע למעריצים ויצור את הבאז והציפייה לקראת הקרנת הבכורה.

הנה כמה דוגמאות של איך עושים את זה נכון ויצירתי:

 

משחקי הכס – חושבים בגדול:

בשני באפריל תחזור הסדרה המצוינת של HBO לעונה הרביעית שלה וכבר יצא הטריילר הראשון לקראתה. אבל אתם יכולים להיות בטוחים שהוא לא יהיה האמצעי של HBO לקדם את סדרת הדגל שלה. למה אנחנו אומרים את זה? כי ככה הם קידמו את העונה הקודמת שלה:

משחקי הכס - גולגולת של דרקון

משחקי הכס – גולגולת של דרקון

תושבי בריטניה התעוררו בבוקר למראה של גולגולת ענקית של דרקון על חוף הים. תוך מספר שעות התמונות של הגולגולת הפכו למגה ויראליות והופצו ברשת בצורה מאסיבית. אחרי כמה ימים HBO לקחו את האחריות על התעלול השיווקי הזה, שנועד לקדם את העונה השלישית של הסדרה.

 

בטר קול סול דוט קום:

בהמשך השנה עתידה לעלות ברשת AMC סדרת הספין אוף של שובר שורות, Better call Saul, בכיכובו של העורך דין המושחט סול גודמן (בוב אודרניק). הסדרה עצמה אמנם תעלה רק בסוף השנה, אבל המעריצים יכולים כבר לבקר באתר של העורך דין הפיקטיבי, באתר www.bettercallsaul.com. האתר כולל פרסומות של גודמן, לקוחות מרוצים (ומסטולים) ואפילו באנר של רשת המזון הפיקטיבית משובר שורות “לוס פולוס הרמנוס”. האתר נראה כמעט אמיתי. יופי של תעלול שיווקי של רשת AMC.

beetercallsaul.com

beetercallsaul.com

 

קרי – כמו בסרטים:

יוצרי סרט האימה “קרי” הלכו על ז’אנר המתיחות והחליטו להפוך בית קפה ניו-יורקי לסט של סרט אימה על נערה עם כוחות טליקנטיים ובעיית עצבים קלה. כל זאת כמובן בלי לגלות ללקוחות את אשר הולך להתרחש שם. הסרטון זכה לפופלאריות גדולה ברשת שזלגה גם לסרט עצמו:

רובוקופ – משחק לאנדרואיד:

יוצרי הסרט החדש של רובוקופ החליטו לקדם את הסרט בעזרת משחק חינמי למערכת ההפעלה של אנדרואיד, שזה גם יפה מצידם. מחווה מאנדרואיד אחד למשנהו 🙂


 

סיינדפלד – עלק פפראצי:

מעריצי סיינפלד מחכים לאיחוד של החבורה מהסיטקום כבר הרבה מעל עשור. וכשהציפיה היא כל כך גבוה, כל מה שצריך כדי להצית את הדימיון שלהם היא תמונת “פפראצי” אחת של ג’רי סיינפלד וג’ייסון אלכסנדר חולפים בנונשלנטיות ליד השלט הכה מוכר של המסעדה המיתולוגית של טום, שבה נהגו כביכול להיפגש ג’רי, ג’ורג’ אייליון וקרמר. התמונה הועלתה לרשת וחרושת השמועות כבר גועשת לקראת האיחוד המרגש שאולי מתבשל שם:

ג'רי וג'ורג' האיחוד?

ג’רי וג’ורג’ האיחוד?

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *